FONTOS JOGSZABÁLYVÁLTOZÁS:
Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmüket egy, elsősorban az EASA szabályozás alatt álló pilótaképző szervezeteket (ATO-kat és DTO-kat) érintő, fontos jogszabályváltozásra!
Az Európai Bizottság 2024.07.24-én kiadott 2024/2076 számú végrehajtási rendelete számos ponton módosítja – többek között – a 1178/2011 EU rendelet I. mellékletét, azaz a Part-FCL-t.
A módosítások – többek között – érintik a SEP kategória definícióját és az ezzel összefüggésben álló képzési követelményeket, a LAPL és PPL képzések esetében alkalmazható beszámításokat, a Class és Type Rating képzések, valamint az UPRT képzések végrehajtásának szabályait, továbbá megteremtik a LAPL és PPL tanfolyamok közötti átjárhatóságot, és lehetővé teszik a NVFR képzés PPL képzésbe történő integrálását.
A módosítások a képzőszervezetek által széles körben használt Easy Access Rules for Aircrew aktuális verziójában még nem találhatók meg, és a módosított jogszabályokhoz tartozó AMC-GM anyagok sem kerültek még kiadásra.
Ettől függetlenül a módosítások bevezetésére a jogszabály – a repülőorvosi követelményekkel, repülőorvosi központokkal és HEMS műveletekkel kapcsolatos módosítások kivételével – nem biztosít türelmi időt, azok a kihirdetést követő 20 napon belül hatályba léptek.
KÖVETKEZMÉNYEK, FELADATOK:
Azon pilótaképző szervezeteknek, amelyek ezt eddig még nem tették meg, át kell tekinteniük, mely képzéseiket érintik a 2024/2076 EU rendeletben megjelent jogszabályváltozások, minél előbb be kell vezetniük a módosításokat a saját képzéseikbe, és frissíteniük kell a képzési kézikönyveiket, illetve képzési programjaikat.
Amennyiben a szervezet ezt elmulasztja, jogsértést követ el, amit a Hatóság egy helyszíni vagy „asztali” ellenőrzés során feltárhat és szankcionálhat.
SEGÍTSÉGNYÚJTÁS:
Amennyiben a jogszabályváltozások szervezetére gyakorolt hatásának elemzéséhez, és/vagy a kézikönyvek módosításához segítségre van szüksége, forduljon hozzánk bizalommal!